Verbeteren onderwijs(ondersteunende)processen
Wat wilden we bereiken?
We wilden onze (onderwijs)ondersteunende processen eenvoudiger en efficiënter maken, onder meer door digitalisering. Daarnaast wilden we in 2024 hiervoor een programma opzetten.
Inspanningen en resultaten
Programmatisch processen verder verbeteren
Wij merken dat digitalisering een steeds grotere impact heeft op de samenleving en dus ook op ons onderwijs en onze organisatie. Ook het afgelopen jaar werkten we aan verbetering van onze (onderwijs)ondersteunende processen en de digitalisering daarvan, zodat ze eenvoudiger en efficiënter worden.
Wij willen studenten opleiden tot professionals van de toekomst. Wij bieden ze een flexibele en gepersonaliseerde leerroute aan, met persoonlijke begeleiding die gericht is op zelfsturing. Dit vraagt om een digitaal landschap dat op een eenvoudige manier overzicht biedt voor zowel studenten als docenten. Daarvoor moeten wij ons digitale landschap de komende jaren verder doorontwikkelen en op onderdelen ook vernieuwen.
We hebben hiervoor vijf projecten: Digitaliseren examineringsprocessen, BPV, onderwijscatalogus, LMS (learning management system) en MijnAventus. Deze projecten zijn ondergebracht in het programma voor Digitale Transitie, waarmee we zorgen voor samenhang en regie. In 2024 is dit programma voorbereid en ingericht.