Visie, missie en waarden

Onze visie: zo kijken wij naar de waarde van onderwijs

De wereld verandert steeds sneller en zo ook onze samenleving. Onderwijs helpt ieder individu om met die veranderingen mee te bewegen. Zo creëren we ruimte, mogelijkheden en kansen voor iedereen. Onderwijs zet daarmee mensen in hun kracht. Vanuit hun eigen talent, passie, drijfveren en dromen.

Onze missie: zo staan wij voor jou en jouw ontwikkeling

Bij Aventus omarmen we jou als uniek mens. Je mag bij ons zijn wie je bent en we bieden een ontmoetingsplek waar jij je thuis voelt en jij jezelf kan ontwikkelen. Samen met onze partners in de regio en met oog voor de wereld om ons heen, stemmen we ons onderwijs af op de arbeidsmarkt van vandaag en morgen. Jouw leervraag staat centraal; wij staan naast je en helpen jou met de juiste route.

Waarden

Wij maken onze waarden zichtbaar en voelbaar voor studenten, ouders, partners en ook elkaar. Bij alles wat we doen - of we nu lesgeven, studenten begeleiden of samenwerken met onze partners - vragen we ons af: past dit bij ons? Sluit het aan bij onze waarden? Zo geven we Aventus een herkenbaar gezicht.

Attent

De waarde ‘attent’ is het eerste waar je aan denkt bij Aventus. Deze waarde staat voorop: bij ons word je gezien. Of je nu student of collega bent: in een ontspannen sfeer krijg je de juiste aandacht om je eigen reis te maken en vorm te geven.

Verbindend

We zijn verbindend. Dit betekent meer dan alleen belangstelling hebben voor de ander. We werken samen, bouwen aan relaties en halen het beste bij elkaar naar boven. Ook door ervaringen en kennis te delen. Invoelend begrijpen we wat er bij de ander speelt.

Nieuwsgierig

De waarde nieuwsgierig brengt ons vooruit. Dit gaat verder dan interesse in iets hebben. We zijn nieuwsgierig naar elkaar én de wereld om ons heen. Bij Aventus gaan we onderzoekend het onbekende tegemoet. Zo verleggen we onze grenzen met steeds weer nieuwe initiatieven en ideeën.

Prikkelend

Bij Aventus zetten we een speelse mentaliteit in om elkaar op een uitdagende manier te prikkelen. Dit brengt ons in beweging. We dagen elkaar uit te blijven experimenteren. Zo zorgen we dat we open blijven staan voor innovaties en nieuwe inzichten en halen we inspiratie uit wat er om ons heen gebeurt.

Realistisch

We staan niet alleen nuchter met beide benen op de grond, we kijken ook realistisch naar wat nu en morgen mogelijk is. Niet op een afstandelijke manier maar praktisch gericht op werkelijk resultaat. We werken oplossingsgericht, wat er ook op ons pad komt.